Home » Zorgadviseur aan het woord
Karin van het Abena Adviesteam spreekt dagelijks mensen met vragen over continentiezorg. Samen met cliënten gaat ze op zoek naar passende oplossingen die ook écht werken en waarin de mens centraal staat. Lees in de blog hoe Karin te werk gaat.
“Soms moet je net iets verder kijken voor een passende oplossing”
Iedere dag hebben onze zorgadviseurs mensen aan de telefoon met de meest uiteenlopende vragen over continentiezorg. Zij proberen dan altijd advies op maat te geven. Bij Abena vinden we namelijk dat iedereen persoonlijke (en de juiste) aandacht verdient en recht heeft op de meest passende oplossing.
Oplossingen die écht werken
Onlangs belde een meneer met een vraag over zijn terminale echtgenote. Zij was sinds kort incontinent en moest van de thuiszorg incontinentiemateriaal aan, maar kon dit niet verdragen. Het materiaal drukte op een tumor in haar buik, wat veel pijn veroorzaakte. Samen hebben we gekozen voor een Abri-Soft onderlegger, zodat mevrouw niets om haar buik hoeft te hebben.
De mens centraal
Wij vinden het belangrijk om in onze zorg de mens centraal te stellen en niet zijn beperking of ziekte. We kijken hoe iemand in het leven staat, waar iemand blij van wordt en waarde aan hecht. We geven de cliënt de regie en stemmen ons advies af op persoonlijke wensen en behoeften. Dit zorgt ervoor dat persoonsgerichte continentiezorg bijdraagt aan tevreden cliënten, familieleden en zorgverleners.
Kwaliteit van zorg
Daarnaast verhoogt deze persoonlijke benadering de kwaliteit van zorg. Door de juiste materialen op de juiste manier te gebruiken, voorkom je natte bedden, een rode huid, een verstoorde nachtrust, onnodig fysieke belasting, schaamte en infecties. Zo werken we bij Abena samen met zorgprofessionals aan grip op goede zorg.
Kom je er niet helemaal uit met de keuze van een product, heb je vragen of wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op.