Because we care. Dat geldt natuurlijk ook voor de manier waarop wij met jouw persoonlijke gegevens omgaan. We vragen om je privé gegevens op het moment dat je een product of dienst bij ons aanvraagt. Lees in dit privacy statement hoe wij zorgen voor de bescherming van jouw privacy.
Inhoud
- Wat gebeurt er met je gegevens
- Veilig bestellen
- Redenen om je gegevens te vragen
- Jouw gegevens, jouw rechten
- Cookies
- Wijzigingen privacy statement
Wat gebeurt er met je gegevens?
Als wij om je gegevens vragen, dan heeft dat altijd een doel. Bijvoorbeeld om je een product of proefpakket te kunnen leveren. Voorop staat dat wij je altijd vragen om toestemming om je gegevens op te slaan. Abena verwerkt de gegevens zorgvuldig en volgens de AVG. Dat doen we in een beveiligde database. Een bron van gegevens die met de grootste zorg wordt beheerd. Alleen bevoegde personen (binnen de EU) hebben toegang. Met deze personen hebben wij afspraken over veiligheid en om je privacy te waarborgen. Zij gebruiken je gegevens alleen voor het doel waarvoor jij ze hebt verstrekt of om jou op de hoogte te houden van onze website-ontwikkeling, marketing zoals klantonderzoeken, IT-ondersteuning of overheidsinstanties. Wil je weten welke gegevens we precies opslaan, wie toegang heeft tot jouw gegevens, wil je je gegevens verwijderen uit onze database of wil je niet meer op de hoogte gehouden worden van ontwikkelingen? Laat het ons weten door contact met ons op te nemen. Dat kan schriftelijk, per email, telefonisch of via ons contactformulier. Daarnaast kun je zelf je e-mailvoorkeuren aanpassen door ons te mailen naar support@abena.nl Let op: indien je een verzoek hebt gedaan om je gegevens uit onze database te verwijderen, bewaren wij je gegevens in een apart bestand zodat wij kunnen zien wie er een verzoek hebben gedaan. Wij zullen dit bestand alleen ter inzage gebruiken, maar ook wanneer er sprake is van een terugroep actie van een product.
Willen wij je gegevens voor een ander doeleinde gebruiken? Dan laten we dat van tevoren aan je weten. Zodat je toestemming hiervoor kunt geven. Heb je het gevoel dat je gegevens onrechtmatig worden gebruikt? Meld het ons! Indien er sprake is van een inbreuk in onze database zullen wij dit zo spoedig mogelijk aan jou en de betreffende instanties laten weten.
Veilig bestellen
Wij dragen zorg voor een beveiligde internetomgeving. Van het begin tot het einde van je bezoek aan onze website. Dan weet je zeker dat anderen niet zomaar met je meekijken. En als je via onze website bestelt, wordt je transactie via een zogenaamde SSL verbinding versleuteld verstuurd over het internet. Je herkent de SSL-verbinding aan het groene slotje in je browserbalk.
Redenen om je gegevens te vragen
Vertrouwen begint bij respect. Daarom zijn wij transparant in de gegevens die wij aan je vragen. Wij vragen alleen die gegevens die nodig zijn om je te kunnen helpen. Hieronder zie je welke gegevens wij van je vragen en met welk doel. Wij bewaren je persoonsgegevens zo lang als nodig is om je de gewenste diensten en producten te leveren en langer mits je hier toestemming voor geeft of wij deze nodig hebben om aan onze wettelijke verplichtingen te kunnen voldoen.
Reden 1: Je bestelt een product of dienst of vraagt een proefpakket aan
Voor jouw bestelling hebben we je naam, geslacht, e-mailadres, adres(sen), betaalgegevens en je telefoonnummer nodig. Daarmee kunnen wij jouw bestelling bezorgen en je op de hoogte houden over je bestelling via e-mail. We geven je gegevens door aan anderen als dat nodig is voor jouw bestelling, bijvoorbeeld aan bezorgdiensten en ons distributiecentrum.
Als je bepaalde producten bestelt,verzamelen wij ook informatie over je gezondheidstoestand; deze informatie wordt afgeleid uit je aankoop. Gezondheidsgegevens zijn gevoelige gegevens. Wij treffen dan ook de nodige maatregelen om dergelijke gegevens te beschermen volgens de wettelijke voorschriften. Met je toestemming verzamelen en verwerken wij je gezondheidsgegevens alleen om het contract met jou na te komen, de bestelde producten te leveren, klantenservice te bieden en informatie toe te sturen die op jou van toepassing is, wettelijke verplichtingen na te komen, rechtsvorderingen te onderbouwen, in te stellen of uit te oefenen.
Reden 2: je neemt contact met ons op
Je kunt met ons bellen, mailen, twitteren, facebooken, contact opnemen via Linkedin en via diverse aanvraag- en contactformulieren op onze website. In de formulieren vragen wij je naam, achternaam, e-mailadres en telefoonnummer om je vraag of verzoek op te kunnen volgen. Het kan voorkomen dat wij meer informatie nodig hebben om jouw aanvraag zo concreet en volledig mogelijk te kunnen behandelen. Denk daarbij aan gegevens zoals de naam van de organisatie waar je werkzaam bent, je functie of adresgegevens. Om onze service elke dag een beetje beter maken, analyseren we alle contactmomenten en slaan wij deze op. Daar leren we veel van. Als we een telefoongesprek opnemen om te gebruiken voor trainingsdoeleinden, dan laten wij je dat eerst even weten.
Reden 3: je meldt je aan om relevante informatie van ons te ontvangen
Je kunt je aanmelden om per e-mail informatie van ons te ontvangen. Zo blijf je op de hoogte van onze webshop aanbiedingen en relevante informatie om je de beste hulp bij incontinentie te bieden. Daarnaast kunnen wij je benaderen om deel te nemen aan klant-, markt- of productonderzoek, zodat onze producten nog beter aansluiten bij jouw wensen en behoeften. Hiervoor hebben wij je voor- en achternaam en e-mailadres nodig. Wil je geen informatie van Abena ontvangen, meldt je je dan onderaan in de e-mails af.
Reden 4: je maakt een Abena MijnAccount aan
Zorgprofessionals kunnen eenvoudig een Abena MijnAccount aanmaken. Hiervoor hebben wij je voor- en achternaam, naam van je organisatie en e-mailadres nodig. Met een eigen account kun je als zorgprofessional eenvoudig, vrijblijvend en onbeperkt proefpakketten bestellen. En als je later terugkomt en voor een andere cliënt een proefpakket wilt bestellen, dan hoeft je alleen in te loggen en aan te geven welk pakket je wilt bestellen. Handig toch?
Reden 5: je laat een review bij ons achter
Met jouw review zijn andere mensen geholpen! Daarom zijn wij erg blij als je een product van Abena beoordeelt. Laat je een review bij ons achter, dan wordt je naam getoond wanneer je als zorgprofessional bent ingelogd. Wanneer je niet bent ingelogd dan vragen wij om je naam en e-mailadres. Een ander moment waarop wij om een review vragen is wanneer je een bestelling hebt geplaatst. Een aantal dagen na je bestelling ontvang je via onze partner Trustpilot per e-mail een verzoek om onze service te beoordelen. Dat doen wij om onze service te verbeteren en te meten of onze klanten tevreden zijn.
Reden 6: je doet mee aan een actie en/of prijsvragen
Als je meedoet aan een actie of prijsvraag, vragen wij je naam, adres en e-mailadres. Zo kunnen we de actie uitvoeren en de prijswinnaar(s) bekendmaken.
Reden 7: je draagt bij aan de verbetering van onze service door klant- of marktonderzoek
Wij willen onze klanten graag kennen. Want alleen dan kunnen we de beste zorg leveren die bij je past. Het kan zijn dat je wordt benaderd voor een klant- of marktonderzoek, of dat we willen weten hoe de afhandeling van een klacht ging of wat je van onze nieuwsbrief vindt. Daarom verzamelen we klantgedrag. Zo kunnen we je leesgedrag analyseren en content maken die bij jouw wensen past. Dit doen we door unieke bezoeken te registreren, met alle activiteiten die daarbinnen plaatsvinden. Denk hierbij aan het bekijken van pagina’s, ergens op inzoomen of op links klikken. Natuurlijk gaan we altijd met zorg met je gegevens om.
Jouw gegevens, Jouw rechten
Wil je de gegevens die je bij ons hebt achtergelaten inzien, wijzigen of laten verwijderen? Daar hebben wij respect voor. Laat het ons weten per e-mail. Na je bericht zullen wij binnen vier weken actie ondernemen. Je hebt ook het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Cookies
Cookies zijn tijdelijke tekstbestanden die (afhankelijk van je instellingen) automatisch worden opgeslagen. Dankzij cookies hoef je niet steeds dezelfde informatie in te voeren of te downloaden wanneer je eenmaal onze website hebt bezocht. Bovendien helpen ze ons inzicht te verkrijgen in hoe we je van zo relevant mogelijke informatie kunnen voorzien.
Functionele cookies
Functionele cookies hebben we nodig om je zo goed mogelijk te kunnen helpen tijdens je websitebezoek aan abena.nl. Denk bijvoorbeeld aan functionaliteiten zoals het winkelwagentje en afrekenen. Maar ook de informatie over je websitebezoek slaan we tijdelijk op. Hierdoor hoef je een formulier niet opnieuw in te vullen als je de pagina herlaadt of als je de pagina niet volledig hebt ingevuld.
Analytische cookies
Analyserende cookies helpen ons de website nog gebruiksvriendelijker te maken. Zodat je graag bij ons terug komt. We meten hoe je onze website hebt gevonden en hoe je de site gebruikt. Denk hierbij aan welke pagina’s je bekijkt en op welke links je klikt. Dit doen we met behulp van Google Analytics. Wij delen echter geen onnodige informatie met Google, zodat de cookies alleen voor het verbeteren van onze website kunnen worden gebruikt. Ook gebruiken wij Google Adwords waardoor we kunnen zien of je via een advertentie op onze website bent gekomen.
Wijzigingen privacy statement
Wij van Abena zien het als onze taak om dit privacy statement up to date te houden. De laatste versie is altijd te vinden op deze webpagina. In de formulieren waar je je gegevens achterlaat, tref je altijd een verwijzing naar deze pagina aan. Zo ben je op de hoogte van wat er met jouw gegevens gebeurt. Samen zorgen we voor een goede waarborging van jouw privacy.
Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Ineke Welling, Manager Customer & Sales Support, via 0485-581150 of via e-mail.
Dit privacy statement is opgesteld door Abena Healthcare B.V.
Akkerdistel 2a
5831PJ Boxmeer
0485 34 34 44
KvK 12025762